Sengiggi, 3 juli

Efter en sen kväll nere på stranden igår beslöt vi oss för att hänga vid poolen idag. Efter en mycket simpel frukost på hotellet (de äter fried rice till frukost här men jag lyckades lura till mig stekt ägg) smörjde vi in oss ordentligt i solkräm och parkerade vid poolen. Solen bränner på ordentligt och det är så varmt att man inte riktigt klarar av att vara i värmen hela tiden. Tacka Gud för poolen där vi spenderade mesta delen av tiden. Vattnet är perfekt temperatur och där är trappsteg som man kan ligga på och titta på palmerna som svajar runt hotellet och lyssna till alla syrsor, apor, höns och tuppar. Väldigt avkopplande! 

För att bryta mönstret och få lite spänning i denna dagen, beslutade sig vädergudarna för att visa oss vad ett tropiskt regn är. Utifrån ingenstans började det ösregna så vi fick snällt ta våra saker och fly in under restaurangens tak. Men så lätt är det inte att förstöra en dag. Vi beställde in varsin frukttallrik och sen härjade vi med en kortlek. Vi spelade snap (glömmer alltid vad det heter men är nästan hundra på att det är rätt!) och där är det inga problem att kanske bli lite högljudd. Men efter mycket piece and quiet kan det vara bra med lite liv så att vi vet att vi fortfarande lever! 

Max en halvtimme sen sken solen från en klarblå himmel så vi flyttade ut till poolen igen. Jag hann läsa färdigt min första och enda bok som jag lyckades packa med mig inför Indonesien vilket lämnade mig med hörlurar och podcasts. 

Framåt kvällen tog vi oss ner till restaurang Taman nere på huvudgatan. Det blev otroligt god indisk mat och häng i deras mysiga innergård vid fontänerna. Påvägen hem unnade vi oss varsin glass (Magnum kostar 10 kr här, får passa på!!) för att ladda upp för kvällen/nattens kortspelsturnering i snap! 




Everyday, Indonesien | |
Upp