Gili Trawagan, 1 juli

På grund av många timmars sömn vaknade jag riktigt tidigt och begav mig ner till stranden för att njuta av soluppgången medan min kompanjon låg och snusade i sängen. Väl nere på stranden hamnade jag bland några rutinerade yoga människor som jag bestämde mig för att hänga på. Morgonyoga med soluppgång över Lombok fick alltså starta min dag idag. Faktiskt otroligt skönt och avkopplande även om det var fullt bry att hålla reda på alla inandningar och utandningar... Tillbaka på hotellet fick jag och Nicole lite frukt medan vi packade ihop våra saker. De hade blivit någon miss i vår bokning så vi skulle bli uppgraderade till hotellet bredvid. Större rum och toalett, bättre frukost och wi-fi men AC:n var sämre så vet inte hur mycket uppgradering det blev. 

Dagens mål var att utforska hela (!) ön. Vi började att gå ner på mainstreeten och äta ordentlig brunch. Peanutbutter choco bowl blev det vilket var otroooooligt gott!!!! Sen började vi vår vandring. Många hyr cyklar och cyklar runt på denna ön men Nicole kan inte cykla så därför tog vi promenadskorna (aka flipflop) och började traska runt. Vi såg några otroligt fina gömda stränder och kom till korallrevet på andra sidan ön. Det finns även hammocks och swings utplacerade lite här och var på ön som vi passade på att leka i. Lite pit stops här och var blev det alltså under hela dagen på vår promenad runt ön. Allt som allt vandrade vi ca 15km denna varma klarblåa dag och var därför välförtjänta av en tupplur lite då och då i skuggan. 

När vi kommit runt ön tog vi oss tillbaka till vårt nya hotell och gjorde oss i ordning för vår sista kväll på denna ön. Den spenderade vi på Pituq med god mat och god dricka! Melissa från Nederländerna (exchange från Perth) kom förbi och hängde med oss ett tag annars hade vi fullt upp med att roa varandra och lösa världens diverse problem. 

Kvällen avslutades med att prata roostish (Roost betyder tupp) med vår granne. Här är tuppar som promenerar runt och galet ideligen och uppenbarligen har jag och Nicole olika uppfattningar om hur detta låter. När vi provade våra teorier bestämde sig vår granne för att dela med sig av sin åsikt om tuppljud. Detta blev alltså vår godnattvisa som fick oss att somna efter en "jobbig" dag. 















Everyday, Indonesien | |
#1 - - Inger persson:

Vilka häftiga bilder. Underbara...
En plats att önska sig till.. nån gång....

Upp